Επιστολή προς το Ίδρυμα Νιάρχος έστειλε η Άβαξ για τα τρία νοσοκομεία Κομοτηνής, Θεσσαλονίκης Σπάρτης, για την κατασκευή των οποίων ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, δεδομένου ότι οι προσφορές των κατασκευαστικών που συμμετείχαν θεωρήθηκαν ιδιαίτερα υψηλές από το Ίδρυμα. Σχετικά αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Κωνσταντίνος Μιτζάλης. «Δεν ξέρω τι προϋπολογισμούς είχε στο μυαλό του το ίδρυμα όταν ξεκινούσε ο διαγωνισμός. Εμείς λαμβάνουμε τον φάκελο, βγάζουμε μία προσφορά και πρέπει να εξετάσουμε ποιες είναι οι προδιαγραφές του έργου, πόσο μεγάλο είναι και τι χρονικό ορίζοντα έχει για την υλοποίησή του». Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αναφέρθηκε στην πολυτέλεια των προδιαγραφών που έδινε για το έργο ο σχεδιασμός του Renzo Piano, αποδίδοντας σε αυτό το γεγονός την εκτόξευση του κόστους κατασκευής. «Αυτό που κάναμε ήταν να προμετρήσουμε τις εργασίες, να δούμε τις σωστές τιμές, ενώ προσθέσαμε και ένα εύλογο κέρδος. Μετά την κήρυξη της διαδικασίας ως άγονης στείλαμε επιστολή και αναφέραμε στο Ίδρυμα Νιάρχος ότι η προσφορά μας ήταν σωστή, ενώ προσφερθήκαμε να δώσουμε εξηγήσεις εφόσον χρειαστεί. Η απάντηση από πλευράς τους ήταν ότι επανεξετάζουν το θέμα».

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο βρίσκεται σε τροχιά ανάκαμψης των οικονομικών του αποτελεσμάτων, επιτυγχάνοντας μείωση του δανεισμού με ταυτόχρονη κεφαλαιακή του αναδιάρθρωση. Όπως σημείωσε ο πρόεδρος του ομίλου, Χρήστος Ιωάννου, η επιχείρηση κατάφερε να μειώσει τον δανεισμό κατά 45% και τον καθαρό δανεισμό κατά 50%, φτάνοντας στα 225 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κύριο Ιωάννου αναμένεται αύξηση του κύκλου εργασιών κατά περίπου 40% στη διάρκεια του 2023. Από το σύνολο του ανεκτέλεστου που ανέρχεται αυτή τη στιγμή στα 2,2 δισ. ευρώ, το 98% των έργων είναι υπογεγραμμένα (250 εκατ. ευρώ τα ανυπόγραφα), ενώ ταυτόχρονα διεκδικεί έργα που βρίσκονται σε διαδικασία δημοπράτησης. Παρά το γεγονός ότι πρόσφατα αποεπένδυσε από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ο κ. Ιωάννου διευκρίνισε ότι οι παραχωρήσεις παραμένουν ένα βασικό μέρος της δραστηριότητας του ομίλου. Ο συγκεκριμένος τομέας προσδίδει άμεση ρευστότητα στον όμιλο, με δυνατότητα κατ’ επέκταση να επενδύσει τα κεφάλαια αυτά στον τομέα των κατασκευών. Σε αυτό το πλαίσιο έχει διατηρήσει παραχωρήσεις όπως η Ολυμπία Οδός ή ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ενώ από την Αττική Οδό θα αποχωρήσει με τη λήξη της σύμβασης.

Σε εξέλιξη η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος στο Ελληνικό
Μεταξύ άλλων ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, αναφέρθηκε στην επένδυση του Ελληνικού όπου η Άβαξ είναι ανάδοχος για την εκτέλεση των έργων υποδομής. Όπως είπε, η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος έχει ξεκινήσει και βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, η διευθέτηση του ρέματος των Τραχώνων στα σύνορα Ελληνικού – Αλίμου βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη, ενώ πραγματοποιούνται και υδραυλικά έργα στο χώρο. Αναφερόμενος σε τυχόν καθυστερήσεις που εμφανίζονται στην εκτέλεση του έργου ο πρόσθεσε ότι «Μία τέτοια επένδυση έχει και προβλήματα στην υλοποίησή της. Πρόκειται για μία ιδιωτική επένδυση, αλλά επηρεάζεται από τους φορείς του Δημοσίου, είτε λέγονται υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, είτε υπουργεία και περιφέρειες». Η Άβαξ εκφράζει ενδιαφέρον για όλα τα έργα του Ελληνικού που έχουν δημοπρατηθεί έως τώρα, όπως είναι το Vouliagmenis Mall όπου επίσης έχει καταθέσει προσφορά.

Τα μέτωπα σε Flyover και γραμμή 4
Στο μέτωπο του Flyover της Θεσσαλονίκης όπου είναι ανάδοχος η Άβαξ πραγματοποιούνται οι απαιτούμενες μελέτες. Έχει στηθεί κατά 80% το εργοτάξιο και έως τέλος του μήνα θα ολοκληρωθεί η εγκατάστασή του. Προ ημερών ο όμιλος υπέγραψε το έργο Μπράλου – Άμφισσας και σκοπεύει να εγκατασταθεί όσο πιο σύντομα είναι εφικτό. Σε ό,τι αφορά τη γραμμή 4 του μετρό έχουν αρχίσει οι πρόδρομες εργασίες, ενώ η Άβαξ έχει παραγγείλει τους μετροπόντικες. Ο ένας έχει παραληφθεί και αν δεν αλλάξει κάτι στο τέλος Μαρτίου θα είναι έτοιμος. Στα μέσα Ιουνίου εκτιμάται ότι θα αρχίσει να κινείται προς Ευαγγελισμό. Η παραλαβή του δεύτερου μετροπόντικά θα γίνει σε μερικούς μήνες. Στο επόμενο διάστημα η Άβαξ θα εισέλθει σε 3-4 σταθμούς για να ξεκινήσουν οι εργασίες και να απορροφήσει σταδιακά τις καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της σύμβασης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build