Εντός του 2024 αναμένεται να βγει στον «αέρα» ο διαγωνισμός για τη μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη δυτική Θεσσαλονίκη σε κέντρο logistics, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδης, κατά την ομιλία του στο πλαίσιο της 48ης γενικής συνέλευσης του φορέα. Όπως ανέφερε ο κ. Διαμαντίδης, το έργο θα διευκολύνει το εξαγωγικό επιχειρείν και θα αποτελέσει κίνητρο εξαγωγικής δραστηριότητας για νέες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, συμβάλλοντας καθοριστικά στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης, με επίκεντρο το λιμάνι της.

«Σιγά-σιγά το έργο, στην έκταση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, προχωράει. Καθορίζονται οι χρήσεις γης, γίνονται τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες και το έργο ωριμάζει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο ο διαγωνισμός να προκηρυχθεί μέσα στο 2024. Αυτή τη στιγμή γίνονται πρόδρομες εργασίες, απαλλοτριώσεις και απομακρύνσεις επικίνδυνων υλικών» δήλωσε ο κ. Διαμαντίδης.

Ο ίδιος σημείωσε ότι η παραχώρηση της έκτασης θα είναι διάρκειας 30 ετών και η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου θα δημιουργήσει 3.500 θέσεις εργασίας και θα αποφέρει οφέλη 300 εκατομμυρίων ευρώ σε όρους ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας, με εσωτερική απόδοση κεφαλαίων της τάξης του 8%-10%. Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ επεσήμανε πως η πρωτοβουλία για την υλοποίηση του έργου πήρε μπροστά τον Ιούλιο του 2022, όταν επισκέφθηκε την Ελλάδα ο διάδοχος του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας, ο οποίος εξέφρασε ενδιαφέρον για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στην Ελλάδα. «Το άκουσα και πρότεινα το κέντρο αυτό να γίνει στη Θεσσαλονίκη. Κάλεσα σε σύσκεψη όλους τους φορείς της Θεσσαλονίκης, που έκαναν την πρόταση ομόφωνα δεκτή», τόνισε.

Σε πιο προχωρημένο στάδιο το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο
Υπενθυμίζεται ότι το έργο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου της Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα δύο πράσινα πολυτροπικά εμπορευματικά κέντρα (δηλαδή κέντρα logistics όπου δίνεται η δυνατότητα συνδυασμού μεταφορών, όπως οδικές, θαλάσσιες, σιδηροδρομικές) τα οποία θα κατασκευαστούν σε ακίνητα ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ. Κι αν το έργο στη Θεσσαλονίκη έχει αρκετό δρόμο ακόμα, το έργο στην Αττική βρίσκεται σε πιο προχωρημένο στάδιο, όπως είχε αναφέρει πρόσφατα ο πρόεδρος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Κωνσταντίνος Κεσεντές. Πρόκειται για το έργο της. Συγκεκριμένα, είχε τονίσει πως το έργο στο Θριάσιο, μία επένδυση άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ, που εκτιμάται ότι θα μεγαλώσει το μερίδιο των σιδηροδρομικών μεταφορών, προκαλώντας θετική επίδραση στο περιβάλλον, βρίσκεται στο τελικό στάδιο για την έναρξη της κατασκευής του.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build