Περαιτέρω βελτιωμένες επιδόσεις θα είχε ό όμιλος Ελλάκτωρ στο πρώτο τρίμηνο του 2022 εάν δεν είχαν μεσολαβήσει τα γεγονότα του περασμένου Φεβρουαρίου και η σφοδρή χιονόπτωση που προκάλεσε σημαντικές αρρυθμίες στην Αττική και τον εγκλωβισμό οδηγών στην Αττική Οδό. Σε αυτό το πλαίσιο η έγκριση αποζημιώσεων ύψους 2.000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο όχημα καθώς και τα πρόστιμα που επιβάρυναν τον όμιλο στον τομεά των παραχωρήσεων είχαν συνολικό κόστος στο EBITDA του τριμήνου, συνολικού ύψους 9 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι το EBITDA των παραχωρήσεων ανέκαμψε κατά 4 εκατ. ευρώ – αντί για 14 εκατ. ευρώ – λόγω της επίδρασης που είχε στα αποτελέσματα η προαναφερόμενη εικόνα και η επιβάρυνση των 9 εκατ. ευρώ, κάτι που αναφέρθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Ελλάκτωρ, Ευθύμιο Μπουλούτα στο πλαίσιο ενημέρωσης των αναλυτών. Επίσης ο όμιλος σχημάτισε πρόβλεψη ύψους 23,6 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο δεδομένης της απόφασης του Διεθνούς Διοικητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) για τη συμμετοχή στην κοινοπραξία εκτέλεσης του έργου της χρυσής γραμμής στο μετρό του Κατάρ.

Αύξηση ενοποιημένου τζίρου κατά 14%
Σε επίπεδο ομίλου ο κύκλος εργασιών στο τρίμηνο ήταν 220,2 εκατ. με αύξηση 14% σε ετήσια βάση από 193 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Την ίδια στιγμή στα 67,3 εκατ. ανήλθαν τα συγκρίσιμα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων με αύξηση 65%. Χωρίς την αναπροσαρμογή το EBITDA ανήλθε σε 58,3 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 43%.
Στις κατασκευές ο όμιλος ανέμενε το break even εντός του 2022, ωστόσο όχι στο πρώτο τρίμηνο κάτι που τελικά συνέβη στο EBITDA του συγκεκριμένου κλάδου. Η κατασκευή σύμφωνα με τον κύριο Μπουλούτα είναι μία ευμετάβλητη δραστηριότητα που επηρεάζεται από τις ευρύτερες συνθήκες. «Αυτό που πρέπει να πούμε είναι ότι τα νέα συμβόλαια και το τρέχον ανεκτέλεστο δίνουν καλύτερα περιθώρια από το παρελθόν. Όλα δείχνουν ότι ο κλάδος κατασκευής θα συνεχίσει την πορεία ανάκαμψης των οικονομικών αποτελεσμάτων». Σημειώνεται ότι ο κλάδος έγραψε έσοδα 101,3 εκατ. ευρώ από 145,4 εκατ. ευρώ το 2021 με το EBITDA από αρνητικό -5,3 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2021, ήταν απολύτως ισορροπημένο στο 0 την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2022.

Στα 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο
Σε ό,τι αφορά το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο ανήλθε στα 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2022 από 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2021. Στο πρώτο τρίμηνο ο όμιλος υπέγραψε συμβάσεις κατασκευών ύψους 260 εκατ. ευρώ και επιπλέον 44 εκατ. ευρώ μετά το πρώτο τρίμηνο.

Στο επίκεντρο κατασκευές, περιβάλλον και παραχωρήσεις μετά την απόσχιση του κλάδου ΑΠΕ
Ως προς τη συμφωνία με τη Motoroil στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών αναφέρθηκε ότι αποτελεί μία δύσκολη μετάβαση γιατί απαιτεί την απόσχιση του κλάδου ανανεώσιμων πηγών και πολλές εγκρίσεις και από τη διοίκηση και τους μετόχους αλλά και από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές. Ωστόσο η συμφωνία θα φέρει ένα νέο στρατηγικό πλάνο με νέες στρατηγικές κατευθύνσεις σε κατασκευές, περιβάλλον και παραχωρήσεις που γίνονται πιο σημαντικές πλέον για τον όμιλο. Αναφορικά με τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης, η κατασκευαστική δραστηριότητα αναμένεται να επηρεαστεί περισσότερο και σε βάθος από την κρίση αλλά και από τις συνεπακόλουθες αυξήσεις τιμών που παρατηρούνται. Είναι ένα θέμα που σύμφωνα με τον όμιλο πλήττει συνολικά τον εγχώριο κλάδο κατασκευών και για το οποίο αναμένονται οι κατάλληλες νομοθετικές παρεμβάσεις στην κατεύθυνση εισαγωγής ενός μηχανισμού αναθεώρησης τιμών (price escalation) που μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ.

 


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build