Σε νέα παράταση οδηγείται, σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο της επέκτασης, αναδιαρρύθμισης και βελτίωσης των κτιριακών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του τερματικού σταθμού στο αεροδρόμιο «Όμηρος» της Χίου, το οποίο έχει αναλάβει και εκτελεί η ΕΚΤΕΡ. Ήδη το συγκεκριμένο έργο έχει λάβει τρεις παρατάσεις έως σήμερα, με την τελευταία δοθείσα παράταση να είναι έως και τις 10 Απριλίου του 2025, με βάση τις διατάξεις του νόμου 4412 του 2016 και χωρίς υπαιτιότητα του αναδόχου.

Την ίδια στιγμή, η ανάδοχος εταιρεία παραμένει απλήρωτη για το συγκεκριμένο έργο τους τελευταίους πέντε μήνες σύμφωνα με πληροφορίες και ενώ έχει ολοκληρωθεί περίπου το 95% του συμβατικού αντικειμένου. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, έχει ήδη αποπερατωθεί το κτιριακό μέρος από την ΕΚΤΕΡ, καθώς κατασκευάστηκε η πρώτη φάση με την δημιουργία του κτιρίου αναχωρήσεων και εκκρεμεί η ολοκλήρωση του κτιρίου αφίξεων, το οποίο βρίσκεται στην τελική ευθεία.

Το έργο, κατά τις ίδιες πηγές, «κολλάει» στο γεγονός ότι δόθηκε παράταση από την αναθέτουσα αρχή με σκοπό την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης και ανακεφαλαιωτικού πίνακα για επιπλέον εργασίες που είναι απαραίτητες. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ο χρόνος της τρίτης παράτασης που δόθηκε στις 31 Δεκεμβρίου του 2024 λήγει στις 10 Απριλίου της φετινής χρονιάς και από το σύνολο των ημερών 100 ημερών που είχαν δοθεί έχουν ήδη παρέλθει περίπου οι μισές, προς το παρόν να έχει υπογραφεί ο ανακεφαλαιωτικός πίνακας και η συμπληρωματική σύμβαση.

Οι επιπλέον εργασίες που έχουν ζητηθεί
Ειδικότερα, έχουν ζητηθεί από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών εργασίες πέραν της σύμβασης, που μεταξύ άλλων αφορούν στην εγκατάσταση ειδικού μηχανήματος scanning για τον έλεγχο των αποσκευών, στη διενέργεια εργασιών στον περιβάλλοντα χώρο αλλά και στη μετακίνηση ενός λυόμενου κτιρίου που είχε τοποθετηθεί για την εξυπηρέτηση των επιβατών που χρησιμοποιούνταν για τις ανάγκες του χώρου αφίξεων.

Η κωλυσιεργία οφείλεται κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζητά πόρους για τη χρηματοδότηση των συμπληρωματικών εργασιών. Σημειώνεται, ότι από τις συμπληρωματικές εργασίες που έχουν ζητηθεί από την αναθέτουσα αρχή, αρκετές από αυτές είναι αλληλοεξαρτώμενες με εκείνες που προβλέπονται από την αρχική σύμβαση και επομένως η εκτέλεσή τους επηρεάζεται καθοριστικά από τη μη υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης και του ανακεφαλαιωτικού πίνακα. Θυμίζουμε, ότι η αρχική σύμβαση με τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, ήταν ύψους 6,69 εκατομμυρίων ευρώ πλέον ΦΠΑ (με έκπτωση άνω του 30%) και υπεγράφη τον Αύγουστο του 2022 με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου εντός 24 μηνών.

Επιπλέον και δεύτερη εργολαβία που υπεγράφη με τη Θεμέλη ΑΕ, με προϋπολογισμό 24,7 εκατομμυρίων ευρώ, στο ίδιο αεροδρόμιο έχει οδηγηθεί σε παράταση 28 μηνών έως και τις 29 Δεκεμβρίου του 2026 με αντικείμενο την ανύψωση κατά 3,5 μέτρα του αεροδρομίου και άλλα συναφή έργα. Στην προκειμένη περίπτωση το ποσοστό έκπτωση που είχε χορηγηθεί από την κατασκευάστρια εταιρεία ήταν 24,79%.