Ένα ακόμη βήμα προχώρησε το έργο της ανέγερσης κτιριακών εγκαταστάσεων στις οποίες θα στεγαστούν οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και Μεταφορών, καθώς εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί του όροι από τη Γενική Διεύθυνση Χωροταξικής, Περιβαλλοντικής και Αγροτικής Πολιτικής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής. Το έργο αφορά σε κατασκευή και λειτουργία νέου κτιρίου διοίκησης που θα στεγάζει τη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε οικόπεδο επί της οδού Πειραιώς 166 με διαμόρφωση και του περιβάλλοντος χώρου και, παράλληλα, σε κατασκευή και λειτουργία πεζογέφυρας στην οδό Πειραιώς. Υλοποιείται, δε, με τη μέθοδο της σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ ο σχετικός διαγωνισμός έχει περάσει ήδη στη δεύτερη φάση του, που πραγματοποιείται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και στην οποία έχουν προκριθεί τα ακόλουθα τέσσερα σχήματα: Άβαξ Α.Ε., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., Ένωση Προσώπων Intrakat A.E.-Redex A.E. και Ένωση Προσώπων Μυτιληναίος Α.Ε.-Dimand Α.E.

Το κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών
Το κτιριακό σύνολο που θα φιλοξενεί τη Γενική Γραμματεία Υποδομών θα έχει επιφάνεια 52.578,17 m3, θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο 8.770,23m3 και θα το αποτελούν δύο κτιριακοί όγκοι. Σε δύο υπόγεια επίπεδά του θα αναπτυχθεί πάρκινγκ αυτοκινήτων με 332 θέσεις συνολικά. Στο σύνολο αυτό θα στεγάζονται, μεταξύ άλλων, τα γραφεία Διεύθυνσης Γ.Δ.Π.Μ.Α. Δ23-Κ.Ε.Δ.Ε., τα γραφεία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, αρχεία, αποθήκες, μουσείο τεχνολογίας, συνεδριακό κέντρο, αμφιθέατρο και εμπορικές χρήσεις. Τέλος, το κτίριο θα ακολουθεί τις αρχές βιοκλιματικού σχεδιασμού (ενίσχυση φυσικού φωτισμού και παθητικού δροσισμού, δημιουργία εξωτερικού «βιοκλιματικού μανδύα» από τρεις επιδερμίδες από υαλοπετάσματα, πετάσματα αναρρίχησης φυτών και ρυθμιζόμενες κατακόρυφες περσίδες αλουμινίου, χρήση φυτεμένων δωμάτων, χρήση ψυχρών υλικών, κλπ).

Η πεζογέφυρα
Όσον αφορά, τώρα, στην πεζογέφυρα, θα αντιστοιχεί σε μήκος γεφύρωσης 16 μέτρων υπεράνω της οδού Πειραιώς και σε συνολικό μήκος κατασκευής 29.35 μέτρων. Το ύψος που θα αναπτύσσεται θα είναι 5.35 μέτρων υπεράνω του οδοστρώματος της οδού, ενώ το συνολικό ύψος της κατασκευής θα φτάνει τα 9.75 μέτρων. Οι πλευρικές κατασκευές των πυρήνων από οπλισμένο σκυρόδεμα θα αποτελούνται από τα συστήματα κλιμάκων και τα κουβούκλια ανελκυστήρων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build<