Tον δρόμο για την απόρριψη του συνόλου των οκτώ προσφυγών ανοίγει, όπως όλα δείχνουν, η απορριπτική απόφαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου, ήτοι της ολομέλειας της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, για δύο από τις προσφυγές αυτές που σχετίζονται με τα έργα αποκατάστασης σιδηροδρομικών και οδικών υποδομών στη Θεσσαλία, μετά τις καταστροφές που προκάλεσαν οι κακοκαιρίες Daniel και Elias.

Θυμίζουμε, πως οι εταιρείες ΕΡΕΤΒΟ, ΕΚΤΕΡ, ΤΕΝΑ και Δομική Κρήτης είχαν καταθέσει τις συγκεκριμένες προσφυγές στην Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων σε μία προσπάθεια να προσβάλλουν τις διαδικασίες μη δημοσίευσης διαγωνισμών και απευθείας ανάθεσης των έργων συνολικού προϋπολογισμού 1,35 δισεκατομμυρίων ευρώ στη Θεσσαλία. Πηγές της αγοράς με γνώση του θέματος αναφέρουν στο Build ότι η απόρριψη της μίας εκ των δύο προδικαστικών προσφυγών από το Εκτελεστικό Συμβούλιο ολομέλεια της ΕΑΔΗΣΥ και όχι από κάποιο κλιμάκιο της Αρχής, αναμένεται να επηρεάσει και την έκβαση των υπολοίπων έξι αποφάσεων για τις προσφυγές που κατατέθηκαν, καθώς τα επιμέρους κλιμάκια πιθανώς θα ακολουθήσουν την κατεύθυνση του Εκτελεστικού Συμβουλίου.

Με αυτόν τον τρόπο, ανοίγει ο δρόμος για την υπογραφή των οριστικών συμβάσεων που κατ’ επέκταση οδηγούν στην εκτέλεση των έργων αποκατάστασης από τις Άβαξ, Άκτωρ, ΜΕΤΚΑ και Τέρνα, οι οποίες είχαν προσκληθεί από τις αρμόδιες αρχές του Υπουργείου Υποδομών για την εκτέλεσή του. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, τα νομικά τμήματα των εταιρειών που προσέφυγαν εξετάζουν τις επόμενες κινήσεις τους. Αυτό θα μπορούσε να σημάνει το ενδεχόμενο προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ωστόσο κάτι τέτοιο θεωρείται αρκετά ασθενές ως σενάριο καθώς σε αυτή την περίπτωση ανατρέπεται κάθε έννοια κατεπείγοντος που σχετίζεται με την υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων, λόγω της επιπλέον καθυστέρησης που θα επέλθει.

Ποιες συμβάσεις απορρίφθηκαν από την ΕΑΔΗΣΥ
Με βάση τις αποφάσεις τις ΕΑΔΗΣΥ που έχει στα χέρια του το Build, απορρίπτεται η προσφυγή για το έργο: «Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Δομοκού έως την είσοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Κραννώνα», προϋπολογισμού 173,6 εκατομμυρίων ευρώ με ΦΠΑ. Βασική αιτίαση την οποία προβάλει η Αρχή για την απόρριψη των προσφυγών είναι το γεγονός ότι εξακολουθούν να συντρέχουν οι λόγοι έκτακτης ανάγκης και δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο της διαχείρισης των συνεπειών που προκλήθηκαν από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias, επομένως με αυτόν τον τρόπο αιτιολογεί την απευθείας ανάθεση των έργων στις τέσσερις μεγάλες κατασκευαστικές.

Η δεύτερη απορριπτική απόφαση προέρχεται από το τέταρτο κλιμάκιο της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και αφορά στα «Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπέια των έντονων καιρικών φαινομένων Daniel και Elias των δήμων Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης» συνολικού προϋπολογισμού 215,72 εκατομμυρίων ευρώ.
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται η έκδοση και των υπολοίπων αποφάσεων, οι οποίες κατά πάσα πιθανότητα, όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, θα έχουν ανάλογη έκβαση με τις δύο προηγούμενες.