Έργα για την επισκευή βλαβών που έχουν παρατηρηθεί σε έντεκα (11) γέφυρες του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ΠΕ Ηρακλείου-Ρεθύμνου δημοπράτησε, προκηρύσσοντας ανοικτό διαγωνισμό, η Περιφέρεια Κρήτης. Το κόστος των εργασιών είναι 5.096.400 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), ενώ οι προσφορές μπορούν να γίνονται δεκτές έως την Παρασκευή 22/11/2024 και ώρα 15:00.
Οι γέφυρες που θα επισκευαστούν
Οι έντεκα γέφυρες στις οποίες θα γίνουν οι παρεμβάσεις που δημοπρατήθηκαν είναι οι ακόλουθες:
1. Γέφυρα κάτω διάβασης τοπικής οδού προς ΚΤΕΟ Ηρακλείου περιοχής Τομπρούκ επί της ΕΟ παράκαμψης Ηρακλείου
2. Γέφυρα κάτω διάβασης οδού Καρτερός-Επισκοπή περιοχής Τομπρούκ επί της ΕΟ παράκαμψης Ηρακλείου
3. Γέφυρα κάτω διάβασης Λ. Καζαντζίδη προς ΒΙΠΕ Ηρακλείου στον ανισόπεδο κόμβο Κατσαμπά επί της ΕΟ παράκαμψης Ηρακλείου
4. Γέφυρα Σιλαμιανού ρέματος
5. Κάτω διάβαση οδού Καστοριάς στην περιοχή του ανισόπεδου κόμβου Κατσαμπά επί της ΕΟ παράκαμψης Ηρακλείου
6. Γέφυρα κάτω διάβασης οδού Κλεάνθους στην περιοχή «Παπά Τίτου» Μετόχι επί της ΕΟ παράκαμψης Ηρακλείου
7. Γέφυρα ρέματος Γιόφυρο επί της ΕΟ παράκαμψης Ηρακλείου
8. Γέφυρα κάτω διάβασης τοπικής οδού στην περιοχή «Λινοπεράματα» επί της παράκαμψης Ηρακλείου
9. Γέφυρα κάτω διάβασης προς Φόδελε επί της ΕΟ Ηρακλείου-Ρεθύμνου
10. Γέφυρα κάτω διάβασης προς Σίσες επί της ΕΟ Ηρακλείου-Ρεθύμνου
11. Γέφυρα Γεροποτάμου Ρεθύμνου επί της ΕΟ Ηρακλείου-Ρεθύμνου
Για την αποκατάσταση των βλαβών και την αποφυγή της επικινδυνότητας όπου απειλείται η ευστάθεια των γεφυρών, προτείνεται να γίνουν οι εξής εργασίες: Ενίσχυση των γεφυρών, σφράγιση των ρωγμών, στεγανοποίηση, επισκευή των κύριων εξωτερικών δοκών στις θέσεις εκβολής των οπών αποχέτευσης καταστρώματος, ηλεκτροσυγκόλληση νέων διαμηκών οπλισμών και συνδετήρων ιδίων διαμέτρων που θα συνδέουν υγιή τμήματα σιδηροπλισμών χωρίς αποκοπή των υφισταμένων, αντικατάστασης των παραμορφωμένων, κομμένων ή/και αποκολλημένων από το σκυρόδεμα τμημάτων των οπλισμών στις θέσεις των ελεύθερων παρειών της πλάκας του παλαιού τεχνικού και στις θέσεις κρούσης οχημάτων στη νότια πλευρά του νεότερου τμήματος, με νέους οπλισμούς, κλπ, ανάλογα με τις επιμέρους βλάβες που αντιμετωπίζει η κάθε γέφυρα.