Η ερώτηση είναι ρητορική. Σαφώς και η μεγαλύτερη περιφέρεια της Ελλάδας έχει ανάγκη νέες υποδομές. Άλλωστε, η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων δείχνει ότι η οικονομία βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, ή έστω ανάκαμψης, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, έσοδα και προστιθέμενη αξία στο κοινωνικό σύνολο.
Το πραγματικό ερώτημα όμως είναι: «Τι είδους έργα χρειάζεται η Αττική;». Ο σχεδιασμός πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός προκειμένου να δημιουργηθούν εκείνες οι υποδομές που όχι μόνο θα δώσουν κάποιο βραχυπρόθεσμο όφελος, αλλά θα έχουν μακροπρόθεσμες προοπτικές και θα παράγουν για όσο το δυνατόν μεγάλο χρονικό διάστημα όφελος για τη χώρα, τα κρατικά ταμεία, τις επιχειρήσεις, τους ανθρώπους.
Το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας είναι το πρώτο από τα τρία αφιερώματα που διενεργεί το Construction στις υποδομές της Αττικής. Ο μεγάλος όγκος των έργων της περιφέρειας δημιούργησε την ανάγκη να διανείμουμε το αφιέρωμα σε τρία συνεχόμενα τεύχη, για να δοθεί ο απαραίτητος χώρος στους εμπλεκόμενους να καταθέσουν τις απόψεις τους, τις διαφωνίες τους και τις εμπειρίες τους.
Σε αυτό το πρώτο μέρος, λοιπόν, του αφιερώματος θα παρουσιαστούν οι εργασίες του μετρό για τη Γραμμή 4 και τις επεκτάσεις της Γραμμής 3, μεγάλα οδικά έργα όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, καθώς και η επέκταση της νότιας πτέρυγας του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Στο πλαίσιο του αφιερώματος καταθέτουν τις απόψεις τους, μέσω άρθρων ή συνεντεύξεων, σημαντικές προσωπικότητες του χώρου, και συγκεκριμένα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο πρόεδρος του ΕΣΒΥΚ, Σέργιος Λαμπρόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης της Αττικής Οδού (Αττικές Διαδρομές A.E.), Βασίλης Χαλκιάς, και ο διευθύνων σύμβουλος της Alstom Greece, Σταύρος Βλάχος.
Το δεύτερο μέρος του αφιερώματος (τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου) θα επικεντρωθεί στις αναπλάσεις. Μεταξύ άλλων θα παρουσιάσει τη μεγάλη αστική ανάπλαση του Ελληνικού, την α’ φάση ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου και την ανάπλαση στον Καρέα, τα «πάρκα τσέπης» στην Αθήνα, καθώς και τις μελλοντικές αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις στην πρωτεύουσα.
Στο τρίτο μέρος του αφιερώματος (τεύχος Σεπτεμβρίου) θα αναδειχθούν τα έργα του Πειραιά. Δηλαδή θα παρουσιαστούν η επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας, η βελτίωση υποδομών στη Ζώνη Περάματος, η αναβάθμιση του προβλήτα 1 στο Τμήμα Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), η ανακατασκευή του Πύργου Πειραιά, η ανάπλαση της πλατείας του Αγίου Διονυσίου και η αναβάθμιση του πρώην εργοστασίου της Παπαστράτος στο Piraeus Port Plaza.
Όπως σε κάθε τεύχος, έτσι και στα επόμενα θα σας μεταφέρουμε τις απόψεις όλων όσοι συμμετέχουν στις μεγάλες υποδομές της Αττικής και θέλουν να συμμετάσχουν στον διάλογο που αναπτύσσεται μέσα από τις σελίδες του περιοδικού. Και φυσικά, έπονται και άλλα πολυσέλιδα αναλυτικά αφιερώματα για τα μεγάλα έργα της περιφέρειας.