Στα 2,2 δισ. ευρώ ανέρχεται το ανεκτέλεστο της Άβαξ, με τη διοίκηση του ομίλου να εκτιμά πως “έχουν μπει οι βάσεις για την ενίσχυση των οικονομικών μας αποτελεσμάτων τα επόμενα χρόνια”.
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της χθεσινής Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, η διοίκηση ανέφερε ότι ο όμιλος το 2021 κατάφερε να ενισχύσει σημαντικά τον τζίρο, ενώ είναι η πρώτη εταιρεία (ανάμεσα στους κατασκευαστικούς ομίλους), με τον μεγαλύτερο τζίρο να προέρχεται από έργα του εξωτερικού, τα οποία στο τέλος του έτους ανέρχονταν σε 575 εκατ. ευρώ. Επίσης, ο όμιλος προς το παρόν δεν εξετάζει μια νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ή την έκδοση ομολόγου, ωστόσο προχωρά στην αξιοποίηση και πώληση non core assets του ομίλου. Στο πλαίσιο αυτό, όπως συμπλήρωσε η διοίκηση, αποφασίστηκε καιη πώληση του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ της Volterra, με τον όμιλο να καταγράφει κεφαλαιακά κέρδη της τάξης των 40 εκατ. ευρώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.
Πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα
Όσον αφορά τα μεγάλα έργα που έχει αναλάβει εντός συνόρων, εντός του προσεχούς Σεπτεμβρίου αναμένεται η παράδοση της Γραμμής 3 του Μετρό με την ολοκλήρωση των τριών σταθμών “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο”, με τη διοίκηση να σημειώνει χαρακτηριστικά πως “Είμαστε πολύ περήφανοι που καταφέρνουμε και παραδίδουμε το έργο σε αυτό το χρόνο”. Αναφορικά με τη Γραμμή 4, έχουν ξεκινήσει οι εργασίες στο φρέαρ Κατεχάκη και φρέαρ ΓΝΑ, ενώ έχουν υποβληθεί οι σχετικές μελέτες για το χρονοδιάγραμμα. Υπενθυμίζεται, φυσικά, πως πέραν της κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό και της εργολαβίας για τα έργα υποδομών στο Ελληνικό, ο όμιλος Άβαξ σε κοινοπραξία με τον όμιλο Μυτιληναίος, έχουν αναδειχθεί προσωρινοί ανάδοχοι για το οδικό έργο ΣΔΙT του Flyover στη Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2022.
Τα έργα υποδομών που έχει αναλάβει η Άβαξ στο Ελληνικό προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με τα ανώτατα στελέχη της εταιρείας να σημειώνουν ότι δεν υπάρχουν προς το παρόν ελλείψεις υλικών αλλά καθυστερήσεις στις παραγγελίες, λόγω των προβλημάτων στην διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Το ακόμη πιο ενδιαφέρον, όμως, στην ανάπτυξη του Ελληνικού, είναι πως η διοίκηση της Άβαξ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω συνεργασίας με τη Lamda Development στα οικιστικά project της μεγάλης αστικής ανάπλασης.