Στο ενδιαφέρον για συμμετοχή σε οικιστικό έργο του Ελληνικού από πλευράς του ομίλου Άβαξ, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της επιχείρησης, Χρήστος Ιωάννου από το βήμα της γενικής συνέλευσης των μετόχων.
Ο ίδιος επικαλέστηκε το γεγονός ότι η Λάμδα έχει πει πως θα συμπλεύσει με συνεταίρους σε οικιστικό πρότζεκτ και τόνισε ότι η Άβαξ αναμένει να δει πώς θα προχωρήσει. Ταυτόχρονα η Άβαξ εξετάζει την πώληση και άλλων non core assets, όπως στην περίπτωση της Volterra προκειμένου να βελτιώσει την καθαρή της θέση, με τον κύριο Ιωάννου να ξεκαθαρίζει ότι ο όμιλος δεν σχεδιάζει να εκδώσει ομολογιακό ή να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Αυτή τη στιγμή καταγράφει ανεκτέλεστο 2,2 δισ. ευρώ, γεγονός που οφείλεται στις νέες συμβάσεις που υπογράφηκαν όπως η πρώτη φάση έργων υποδομών στο Ελληνικό. Θυμίζουμε ότι το αντίστοιχο ποσό στο τέλος του 2021 ήταν στα επίπεδα του 1,4 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου, επί του παρόντος η επιχείρηση συμμετέχει σε διαγωνισμούς για σημαντικά δημόσια έργα που αφορούν σε οδικές αρτηρίες, κτιριακές και σιδηροδρομικές υποδομές.
Σε ό,τι αφορά τα ΣΔΙΤ απαιτείται σημαντική ίδια συμμετοχή σε κεφάλαια, γι’ αυτό και ο όμιλος αποφάσισε το 2021 την αύξηση κεφαλαίου. Σκοπός της Άβαξ σύμφωνα με τον κύριο Ιωάννου είναι να διατηρήσει πρωταγωνιστικό ρόλο σε παραχωρήσεις και κατασκευές, αποτελώντας μία σταθερή επενδυτική επιλογή για τα επόμενα χρόνια. Επιδίωξη όπως είπε μεταξύ άλλων, είναι η βελτιστοποίηση απόδοσης των επενδυμένων κεφαλαίων.Σε ό,τι αφορά τη γραμμή 4 του μετρό καθώς και στο Ελληνικό όπου υλοποιούνται έργα υποδομών, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, σημείωσε ότι αυτά ξεκίνησαν πριν από ένα μήνα και εξελίσσονται με βάση το χρονοδιάγραμμα.

Στη γραμμή 4 του μετρό έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες στο φρέαρ Κατεχάκη και στο φρέαρ ΓΝΑ και έχουν γίνει οι απαραίτητες προετοιμασίες για υποβολή των μελετών σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Από πέρυσι τον Αύγουστο έχουν δημοπρατηθεί σύμφωνα με τον κ. Μιτζάλη, και ετοιμάζονται οι δύο μετροπόντικες σε εργοστάσιο της Γερμανίας. Στο τέλος Ιουνίου θα σύμφωνα με τον ίδιο θα μεταβεί αντιπροσωπεία του μετρό στη Γερμανία για υπογράψει για να παραλάβει τους μετροπόντικές, οι οποίοι εκτίμησε ότι τον Σεπτέμβριο θα βρίσκονται στην Ελλάδα. «Ως προς τη δική μας σύμβαση με την Αττικό Μετρό, είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων», σημείωσε.

«Υπάρχουν συμβάσεις στο Ελληνικό που καλύπτουν όλες τις παραμέτρους και ως προς την αύξηση κόστους» Ως προς το κόστος των εργασιών υποδομών στο Ελληνικό ο κύριος Ιωάννου ανέφερε ότι υπάρχει ήδη συμβόλαιο με την Ελληνικό Α.Ε, το οποίο καλύπτει όλες τις πιθανές παραμέτρους κατά την εκτέλεση του έργου «γεγονός που μας δίνει την ευχέρεια να μην βρισκόμαστε σε συνεχή διαπραγμάτευση ως προς τη μεταβολή του κόστους». Τόνισε μάλιστα ότι υφίσταται «εξαιρετική σχέση» με την Ελληνικό Α.Ε. και τα στελέχη της.

Εξισορρόπηση του ύψους των εκπτώσεων
Αναφερόμενος στη εξισορρόπηση του ύψους των εκπτώσεων στα κατασκευαστικά έργα, ο κύριος Μιτζάλης ανέφερε ότι αφενός μεταβλήθηκαν τα δεδομένα ως προς τις παράλογες εκπτώσεις που προσφέρονταν από κατασκευαστικές εταιρείες το προηγούμενο διάστημα, οι οποίες «δημιουργούσαν μεγάλα θέματα στην υλοποίηση των έργων και σημαντικές δαπάνες για την πολιτεία. […] Επίσης οι ενέργειες που έκανε η πολιτεία και τους συντελεστές αναθεώρησης για 4 τρίμηνα του 2021 όπου λαμβάνει κανείς μία διαφορά από το επιπλέον κόστος έχουν διευκολύνει τον κατασκευαστικό κλάδο. Είναι κάτι που θα συνεχίσει να συμβαίνει και το 2022. Για το πρώτο τρίμηνο έχουμε λάβει διαβεβαίωση ότι θα βγουν νέοι συντελεστές. Επίσης με τον νέο νόμο που βρίσκεται σε ισχύ από 6 Ιουνίου θα πληρώνονται απολογιστικά τα υλικά. Πρόκειται για περιπτώσεις όπως η προμήθεια ασφάλτου, πλαστικών και πολυαιθυλενίου και με αυτόν τον τρόπο θα μετριαστεί το επιπλέον κόστος των εργολαβιών».

 


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build