Η Αμβρακία οδός, μετά από καθυστερήσεις που διήρκησαν περισσότερο από δέκα χρόνια, βρίσκεται μία ανάσα πριν την ολοκλήρωσή της.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την παράδοση του μεγάλου οδικού έργου Ακτίου-Αμβρακίας. Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του νέου αυτοκινητόδρομου η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά, ενώ θα μειωθούν αντίστοιχα και οι αποστάσεις προς Άκτιο, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα. Το οδικό έργο Άκτιο-Αμβρακία ξεκίνησε το 2009 και ταλαιπωρήθηκε για περισσότερο από μία 10ετία. Ωστόσο, τον Ιούλιο του 2022 και μέσα σε μόλις 19 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, παραδόθηκε προς δημοσία χρήση η Παράκαμψη της Αμφιλοχίας. Με την ολοκλήρωσή της Αμβρακίας Οδού, οι νομοί Πρέβεζας, Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας θα συνδέονται με το διευρωπαϊκό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων, γεγονός που θα δώσει ώθηση στις αναπτυξιακές προοπτικές τους. Το οδικό έργο Άκτιο-Αμβρακία έχει μήκος 49 χλμ. και προϋπολογισμό 160,5 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει την κατασκευή των υπολειπόμενων εργασιών του οδικού δικτύου Άκτιο-Αμβρακία και του έργου προαίρεσης για τη σύνδεση αυτού του οδικού δικτύου με την Ιόνια Οδό. Ως προς τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, πρόκειται για έναν οδικό άξονα που κατασκευάζεται με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου, 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους. Επιπλέον, περιλαμβάνεται ως έργο προαίρεσης, που έχει ενεργοποιηθεί, η απευθείας σύνδεση της απόληξης του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία με την Ιόνια Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Ριβίου.

Εντός Γενάρη η παράδοση του τμήματος Άκτιο-Αμβρακία
Σύμφωνα με δηλώσεις των στελεχών της METKA «μέσα στον Ιανουάριο θα δοθεί και επίσημα στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία συνολικού μήκους 49,5χλμ, ο οποίος ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο με κωδ, Α52 και συνδέει απ’ ευθείας την Ιόνια Οδό από τον Α.Κ. Αμβρακίας με το Αεροδρόμιο του Ακτίου και την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου, καθώς και τον οδικό άξονα Βόνιτσας – Λευκάδας. Το έργο ξεκίνησε το 2008 και ταλαιπωρήθηκε επί ετών με διάλυση εργολαβιών και επαναδημοπρατήσεις. Η MYTILINEOS ανέλαβε το έργο το 2020 και σε χρόνο ρεκόρ (5 μήνες νωρίτερα και από την συμβατική υποχρέωση) παρέδωσε το 2022 με υψηλά standard ποιότητας και ασφάλειας την Παράκαμψη Αμφιλοχίας, προσφέροντας μία αξιόπιστη λύση μετακίνησης σε κατοίκους και επισκέπτες».

Ευκολότερες μετακινήσεις και ανάπτυξη του τουρισμού
Το πρώτο ορόσημο του έργου, η Παράκαμψη της πόλης της Αμφιλοχίας, είναι το τμήμα των 17 χλμ. που παραδόθηκε στην κυκλοφορία τον Ιούλιο του 2022 και έχει αλλάξει συνολικά τις οδικές μεταφορές από την Ιόνια Οδό και δυτικά της περιοχής της Αμφιλοχίας. Η πόλη της Αμφιλοχίας δεχόταν όλα τα οχήματα από και προς τη δυτική ακτή και τα νησιά του Ιονίου, με αποτέλεσμα το κυκλοφοριακό να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα, ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Παράλληλα, το ασφαλές και αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο, συνδυαστικά με την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην πόλη της Αμφιλοχίας προάγουν την ασφάλεια στους δρόμους της περιοχής και έχουν συμβάλει στη μείωση των πολλαπλών ατυχημάτων που σημειώνονταν κάθε χρόνο μέχρι σήμερα. Με τη λειτουργία της Παράκαμψης της Αμφιλοχίας μειώνεται ο χρόνος ταξιδιού οδικώς από την Αθήνα έως την Πρέβεζα και τη Λευκάδα.

«Μέσω του Οδικού Άξονα Άκτιο-Αμβρακία επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 13 χλμ., ελαττώνοντας το χρόνο ταξιδιού προς την Λευκάδα και τη Πρέβεζα κατά 40 λεπτά. Ο νέος οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία καθιστά πιο ασφαλείς τις μετακινήσεις, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη μείωση των ατυχημάτων στο σημερινό δίκτυο. Επιπλέον, θα βοηθήσει ειδικά στην ολοένα και αυξανόμενη τουριστική ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι άνθρωποι της METKA.

Οδική ασφάλεια και βιωσιμότητα
Η Αμβρακία οδός αποτελεί έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, η οποία κατασκευάζεται ακολουθώντας τα καθιερωμένα πρότυπα βιωσιμότητας και ασφάλειας. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πηγές της METKA «στο έργο έχουν εφαρμοστεί οι πλέον πρόσφατες τεχνικές προδιαγραφές για όλες τις εργασίες, όπως την σήμανση-ασφάλιση των αυτοκινητοδρόμων και τον ηλεκτροφωτισμό των κόμβων με λαμπτήρες led που εξοικονομούν σημαντικές δαπάνες κατά την φάση λειτουργίας του. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50m εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,50m και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο ΝJ με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2,0m, δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17,00m».