Στην υλοποίηση νέων επενδυτικών κινήσεων για την πενταετία 2023-2027 προχωράει η Aluminco, όπως λέει στο Build ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αργύρης Καρράς. «Στον σχεδιασμό μας είναι η υλοποίηση του τελευταίου μέρους της επένδυσης που έχουμε ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο των Οινοφύτων, το οποίο αφορά στην αυτοματοποίηση της παραγωγής και στον τομέα της τεχνολογίας. Το συνολικό κόστος της νέας επένδυσης ανέλθει στα 5,5 εκατομμύρια ευρώ και θα επιδοτηθεί μέσω αναπτυξιακού».

Ταυτόχρονα η νέα μονάδα της Θεσσαλονίκης, την οποία απέκτησε η Aluminco μετά την εξαγορά του εργοστασίου της Doral ξεκίνησε την παραγωγή της κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Ήδη έγινε η πρώτη εξαγωγή προϊόντων από τη νεοαποκτηθείσα εγκατάσταση, καθώς τα προϊόντα που προέρχονται από εκεί κατευθύνονται στο Pristina Mall του Κοσόβου. Θυμίζουμε ότι στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης παράγονται αρχιτεκτονικά συστήματα, τα οποία αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα στον σχεδιασμό της Aluminco.

Eκτόξευση του κύκλου εργασιών
Το 2021 η επιχείρηση παρουσίασε ισχυρή αύξηση των πωλήσεών της, καθώς ανήλθαν στα 52 εκατομμύρια ευρώ από περίπου 38 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020. Επιπλέον, διατήρησε σταθερό το EBITDA της, ενώ το 2022 τρέχει με ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της κατά 46%. Σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεών της αυξάνεται αυτή τη στιγμή με ποσοστό που υπερβαίνει το 20%. Φέτος ο όμιλος Aluminco θα παραμείνει κερδοφόρος, παρά το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών και της ενέργειας. «Είναι γεγονός ότι κόστος ενέργειας και πρώτων υλών έχουν επηρεάσει το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας μας. Ωστόσο συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε και παραμένουμε δραστήριοι».

Αναφερόμενος στην χρονική περίοδο που διανύουμε και στην εικόνα των διεθνών αγορών, ο κύριος Καρράς κάνει λόγο για μία στιγμή όπου το σύνολο της Ευρώπης επηρεάζεται από τις τρέχουσες γεωπολιτικές και οικονομικές συνθήκες. «Είναι γεγονός μάλιστα ότι η ευρωπαϊκή αγορά παρουσίασε ταχεία αντανακλαστικά, σε βαθμό που η συρρίκνωση της κατανάλωσης έγινε άμεσα αισθητή. Η συγκεκριμένη κατάσταση επηρέασε πολύ σύντομα και εμάς, δεδομένου ότι το 56% του κύκλου εργασιών μας προέρχεται από τις εξαγωγές. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι η κρίση δεν είναι τόσο επιφανειακή όσο αρχικά μπορεί να εκτιμούσαμε, βλέποντας ότι ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνεχίζεται. Ταυτόχρονα η άνοδος των επιτοκίων είναι ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει δραστικά την κατάσταση».

Στην Ελλάδα τα δεδομένα είναι διαφορετικά, καθότι δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί στον ίδιο βαθμό η οικοδομική δραστηριότητα. «Ο λόγος είναι ότι ήδη έχουν ανακοινωθεί και ξεκινήσει αρκετά έργα, όπου σε κάποιες των περιπτώσεων μπορεί να παρατάθηκαν τα προκαθορισμένα χρονοδιαγράμματα, παρόλ’ αυτά όμως συνεχίζουν να εκτελούνται κανονικά», αναφέρει ο κύριος Καρράς. Θα θυμίσουμε ότι η έκθεση Αλουμίνιο είχε πραγματοποιηθεί τελευταία φορά πριν από εννέα χρόνια – το 2013 – και φέτος διεξήχθη στο πλαίσιο της έκθεσης Οικοδομή, με το σύνολο των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου να βρίσκεται εδώ, όπως επισημαίνει ο κύριος Καρράς.

«Προσδοκία μας είναι να καλέσουμε τον Έλληνα αρχιτέκτονα, κατασκευαστή και αλουμινοκατασκευαστή, για να δει ότι το ελληνικό αλουμίνιο μπορεί να δώσει μία διαφορετική νότα στις κατασκευές, όντας πολύ κοντά στις απαιτήσεις και τα στάνταρ των αρχιτεκτόνων. Το υψηλό επίπεδο που έχουν να παρουσιάσουν σήμερα οι ελληνικές βιομηχανίες αλουμινίου, φαίνεται και από το γεγονός ότι έχουμε πολλούς εκπροσώπους επιχειρήσεων από το εξωτερικό».

Συμπληρώθηκαν 40 χρόνια επιχειρηματικής πορείας
Η Aluminco στο πλαίσιο της έκθεσης παρουσίασε μία σειρά συστημάτων, τα οποία στο σύνολό τους ενσωματώνονται πλήρως στις οικοδομικές κατασκευές. «Ένα από τα καινούργια μας συστήματα που παρουσιάζουμε στην έκθεση είναι το ‘Hairline’, το οποίο αφήνει μόλις μία μικρή αιχμή περιμετρικά στην τοιχοποιία. Φέτος συμπληρώνονται 40 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής, γεγονός που αποτέλεσε ευκαιρία για την βιομηχανία διέλασης αλουμινίου, να εκθέσει και από τα πρώτα της προϊόντα όπως είναι τα κάγκελα αλουμινίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build