Για τη διττή εικόνα που παρουσιάζει η αγορά αλουμινίου κάνει λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Alumil, Γιώργος Μυλωνάς, η οποία επηρεάζει τον κλάδο. Όπως επισημαίνει ο κύριος Μυλωνάς κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 υπήρξε σημαντική πτώση στην τιμή της πρώτης ύλης, γεγονός που αφενός επηρεάζει θετικά το cash flow της εταιρείας, αφετέρου όμως προκαλεί σημαντική απομείωση των υψηλών αποθεμάτων που διατηρεί η εταιρεία, τα οποία χάνουν μέρος της αξίας τους. «Σε γενικές γραμμές οι αγορές κινούνται με τον τρόπο που αναμέναμε. Δηλαδή, η Ευρώπη και χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, το Βέλγιο και αντίστοιχες αγορές εμφανίζουν συρρίκνωση της κατανάλωσης. Οι υπόλοιπες αγορές δραστηριότητας ωστόσο κινούνται θετικά, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα. Η Ευρώπη έχει επηρεαστεί έντονα από τον υψηλό πληθωρισμό και τα επιτόκια, γεγονός που έχει συντείνει καθοριστικά στη μείωση της κατανάλωσης. Ο κατασκευαστικός τομέας στην Ευρώπη -αναλόγως τη χώρα- παρουσιάζει πτώση από 17% έως και 30%. Η μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζεται στη Γερμανία και αμέσως μετά ακολουθεί η Γαλλία. Σημαντικά επηρεάζονται και οι βιομηχανίες αλουμινίου δεδομένου ότι έχουν μειωθεί σημαντικά οι εξαγωγές τους προς την Κίνα».
Σε επίπεδα 2022 ο τζίρος και ο όγκος εξαμήνου – Μείωση της κερδοφορίας
Σε ό,τι αφορά στην πορεία της Alumil στο πρώτο εξάμηνο, οι πωλήσεις σε αξία κινούνται στα περσινά επίπεδα, ενώ σταθερός είναι και ο όγκος πωλήσεών της. Όπως επισημαίνει ο κύριος Μυλωνάς οι απώλειες στις ευρωπαϊκές αγορές αντισταθμίζονται από εναλλακτικές αγορές όπως η Μέση Ανατολή, η Αμερική και η Ινδία που κινούνται αρκετά θετικά σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Θετική όπως λέει είναι η αποτύπωση τόσο στην Τουρκία όσο και στην Αίγυπτο. «Ωστόσο θα μας επηρεάσει σε επίπεδο κερδοφορίας η μεγάλη πτώση στην τιμή του μετάλλου, η οποία απομειώνει την αξία των αποθεμάτων μας». Θα θυμίσουμε ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2022 η πορεία τιμών στις πρώτες ύλες ήταν έντονα ανοδική, γεγονός που βοήθησε τον όμιλο να αυξήσει σημαντικά την κερδοφορία του, εν αντιθέσει με την αντίστοιχη φετινή περίοδο. Ο επικεφαλής της Alumil εκτιμά, ωστόσο, ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2023 θα παρουσιάσει καλύτερη εικόνα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι αγορές προτεραιότητας
Το βάρος των επενδύσεων για την Alumil το τελευταίο διάστημα έχει πέσει κυρίως σε πάγιες δαπάνες που σχετίζονται με την ανάπτυξη αυτοματισμών και αύξησης της παραγωγικότητας μέσω νέων τεχνολογιών και όχι στην κατασκευή νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων για την ενίσχυση της παραγωγής. Επιπλέον. ο όμιλος δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην Ασία, όπου εντός του 2023 ολοκλήρωσε τη δημιουργία εγκαταστάσεων αποθήκευσης και γραφείων στη Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης. Αναφορικά με το μοντέλο λειτουργίας σε αρκετές από της χώρες παρουσίας της η Alumil διατηρεί εγκαταστάσεις αποθήκευσης και λειτουργίας, ενώ κατά περίπτωση πραγματοποιεί παραγωγή σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις διέλασης. «Η Ασία αποτελεί αγορά προτεραιότητας για εμάς το επόμενο χρονικό διάστημα, την οποία θα επιδιώξουμε να αναπτύξουμε. Στο επίκεντρο βρίσκεται και η Ανατολική Αφρική. Αντιθέτως οι προβλέψεις μας είναι ότι δεν θα υπάρξει σημαντική ανάπτυξη στη Δυτική Ευρώπη τα επόμενα τρία χρόνια γι’ αυτό και περιορίζουμε την έκθεσή μας στη συγκεκριμένη περιοχή.
Εξαίρεση αποτελούν χώρες όπως είναι το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία, όπου έχουμε αυξημένες πωλήσεις, δεδομένου ότι απευθυνόμαστε σε υψηλότερου εισοδήματος αγορές με επώνυμα προϊόντα που αποδίδουν καλύτερα περιθώρια κερδοφορίας. Εξάλλου, αποφασίσαμε να μην επενδύσουμε στην ενίσχυση του capacity εργοστασίων (για παράδειγμα στην Ελλάδα), αλλά να κινηθούμε επιλεκτικά ως προς τους πελάτες με τους οποίους συνεργαζόμαστε, διαθέτοντας προϊόντα στα οποία το brand της εταιρείας μας μπορεί να αποφέρει καλύτερες τιμές και υψηλότερα περιθώρια. Σημαντικός παράγοντας για εμάς είναι να διατηρούμε και σταθερές σχέσεις με τους πελάτες μας, επενδύοντας στο επώνυμο προϊόν μας και όχι σε προϊόντα φασόν όπως συμβαίνει με άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη διέλαση αλουμινίου».
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build