Με τζίρο πάνω από τα 315 εκατ. ευρώ έκλεισε το 2021 για την Alumil, με την εταιρεία να ευνοείται στις πωλήσεις της αφενός από τους αυξημένους όγκους πωλήσεων στα προϊόντα της, αφετέρου και μερικώς από την αύξηση των τιμών στο αλουμίνιο κατά το τελευταίο τετράμηνο του έτους, όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην εταιρεία μιλώντας στο Build. Ας σημειωθεί ότι η βιομηχανία διέλασης αλουμινίου έχει αναπροσαρμόσει το τελευταίο διάστημα τις τιμές στα προϊόντα με βάση τον χρηματιστηριακό δείκτη LME, όπου βάσει αυτού προκύπτουν οι τιμές των προϊόντων, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τα αυξημένα κοστολόγια.
Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας οι νέες τιμές στα προϊόντα ξεκίνησαν να εφαρμόζονται περίπου ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του παγκόσμιου κύματος ανατιμήσεων επί της ουσίας από τον Νοέμβριο και ύστερα. Μάλιστα, η επικείμενη έναρξη του κύματος αυξήσεων έφερε εντατικοποίηση των παραγγελιών από πελάτες προκειμένου να κλειδώσουν προϊόντα με τις παλιές τιμές. Οι τιμές των πρώτων υλών διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ επί του δείκτη LME, η τιμή του οποίου διπλασιάστηκε, συνυπολογίζονται τα κόστη και περιθώρια κέρδους από πλευράς της Alumil, γεγονός που αντισταθμίζει και να εκλογικεύει σημαντικά τις αυξήσεις αυτές.
Το άνοιγμα σε νέες αγορές
To 2021 η βιομηχανία εισήλθε σε αρκετές νέες αγορές, δεδομένου ότι εκτός από τα ήδη υπάρχοντα εργοστάσια διατηρεί συνεργασίες και με κατά τόπους βιομηχανίες, οι οποίες παράγουν φασόν για λογαριασμό της σε χώρες όπως η Ινδονησία ή η Ταϊλάνδη. Ειδικότερα στις δύο προαναφερόμενες χώρες καθώς και στο Βιετνάμ, την Μαλαισία και τη Σιγκαπούρη η Alumil διατηρεί δίκτυο συνεργατών, ενώ επίκειται κατά το προσεχές χρονικό διάστημα η λειτουργία γραφείων σε κάποια από τις συγκεκριμένες αγορές. Η πιθανότερη επιλογή θα είναι η Ινδονησία, λόγω του ευρύτατου πεδίου ανάπτυξης που παρουσιάζει για τα επόμενα χρόνια. Σε ό,τι αφορά την Αφρική η επιχείρηση έχει επεκταθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, διατηρώντας θυγατρική στην Κένυα με εγκαταστάσεις και αποθηκευτικούς χώρους, γεγονός που της έδωσε την δυνατότητα εισόδου σε αρκετές χώρες της συγκεκριμένης ηπείρου. Συνολικά αυτή τη στιγμή οι εξαγωγές αποτελούν το 80% των πωλήσεων του ομίλου Alumil.
H επαναλειτουργία της Ξάνθης
Ως προς την απόφαση επαναλειτουργίας του εργοστασίου στην Ξάνθη, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ήταν μία υπόσχεση προς το προσωπικό, πως όταν τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας θα βελτιώνονταν, η μονάδα θα λειτουργούσε και πάλι. Επιπλέον, η εταιρεία διατηρεί ευρύ πελατολόγιο στη Δυτική Ευρώπη και το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση που υφίσταται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Για το 2022 οι πωλήσεις συνεχίζουν κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο να κινούνται σε υψηλά επίπεδα μετά την ενισχυμένη δυναμική του έτους που προηγήθηκε.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αναμένεται η πτώση των τιμών στις πρώτες ύλες και στις μεταφορές κατά το δεύτερο εξάμηνο σε συνδυασμό με την διόρθωση των τιμών στην ενέργεια. Στόχος είναι να συνεχίσει να υπάρχει σημαντική ανάπτυξη, καθώς εάν δεν συμβεί αυτό αρκετά κατασκευαστικά έργα ενδέχεται να διακοπούν. Μάλιστα αρκετές είναι ήδη οι περιπτώσεις που έχει διαπιστωθεί η διακοπή οικοδομικών δραστηριοτήτων σε αρκετές χώρες του κόσμου, όπου διατηρεί παρουσία η Alumil, με τις επιχειρήσεις που τα υλοποιούν να επικαλούνται αδυναμία εκτέλεσης λόγω αυξημένων κοστολογίων.
Η εταιρεία έχει καταρτίσει πενταετές επενδυτικό πλάνο με σκοπό την παραγωγή προϊόντων προστιθέμενης αξίας, την υλοποίηση επενδύσεων για την ψηφιοποίηση του ομίλου, τη μεγέθυνση εκτός Ελλάδος. Να θυμίσουμε ότι ήδη έχει ήδη επενδύσει στην παραγωγή «πράσινου» αλουμινίου στις εγκαταστάσεις του Κιλκίς. Εκεί πραγματοποιείται ψηφιακά η διαλογή του σκραπ, με αποτέλεσμα η πρώτη ύλη να φτάνει σε επίπεδα καθαρότητας ανάλογα με αυτά του πρωτόχυτου αλουμινίου, με την ενέργεια που καταναλώνεται να είναι κατά πέντε φορές μικρότερη σε σχέση με τη συμβατική διαδικασία παραγωγής αλουμινίου, ενώ περιορίζονται σημαντικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build