Πλήγμα για τις ελληνικές εξαγωγές προϊόντων διέλασης αλουμινίου στην Ευρώπη αποτελούν οι εξελίξεις που σχετίζονται με την καθίζηση του real estate σε αγορές όπως η Γερμανία και η Ολλανδία. Αυτό ανέφεραν πηγές της αγοράς σε επικοινωνία που είχε μαζί τους το Build, σημειώνοντας ότι ο περιορισμός του ρυθμού έκδοσης νέων οικοδομικών αδειών στις συγκεκριμένες χώρες ανέρχεται σε υψηλό διψήφιο ποσοστό, που αγγίζει ακόμα και το 30% το τελευταίο διάστημα. Κύριο διακύβευμα αποτελεί η άνοδος των επιτοκίων, γεγονός που έχει συμπαρασύρει την αγορά του real estate και της κατοικίας στις προαναφερόμενες χώρες, πιέζοντας ακόμα περισσότερο τους προμηθευτές δομικών υλικών και κατ’ επέκταση τις εταιρείες διέλασης αλουμινίου.

Ρυθμιστής εξελίξεων η υφιστάμενη κατάσταση στη Γερμανία
Η κατάσταση στη Γερμανία απέχει πολύ αυτή τη στιγμή από το να χαρακτηριστεί αισιόδοξη, με την αγορά κατοικίας της χώρας να αντιμετωπίζει σημαντική ύφεση, που χαρακτηρίζεται από πτώση 10,23% του δείκτη τιμών κατοικιών σε εθνικό επίπεδο κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023, μετά από ετήσια πτώση 9,62% το δεύτερο τρίμηνο του 2023, 6,8 % το πρώτο τρίμηνο του 2023 και 3,57% το τέταρτο τρίμηνο του 2022, με βάση τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας.

Πρόκειται για τις χαμηλότερες επιδόσεις της γερμανικής real estate αγοράς στην πρόσφατη ιστορία. Τα υψηλότερα επιτόκια στεγαστικών δανείων, ο πληθωρισμός και η έλλειψη κατοικιών συμβάλλουν στη μείωση της αγοραστικής δύναμης, οδηγώντας τους πιθανούς αγοραστές κατοικιών να στραφούν προς τη λύση της μίσθωσης ενός ακινήτου. Η κατασκευαστική δραστηριότητα κατοικιών έχει πέσει κατακόρυφα, επιδεινώνοντας την έλλειψη κατοικιών και κατ’ επέκταση αρκετές περιοχές σε όλη τη Γερμανία αντιμετωπίζουν μειώσεις στις τιμές των ακινήτων.

Ταυτόχρονα, η αύξηση στην τιμή της πρώτης ύλης έχει υποχρεώσει εγχώριους παίκτες να κινηθούν για την καταχώρηση παραγγελιών σε πρώτη ύλη προκειμένου να προλάβουν τις τιμές. Eμπόδιο για τις πωλήσεις έτοιμων προϊόντων αποτελεί και το καθεστώς ελέγχου της αγοράς και περιορισμού των εισαγωγών από πλευράς των Ηνωμένων Πολιτειών, εφαρμόζοντας δασμολογική πολιτική που δρα περιοριστικά στη διακίνηση προϊόντων που προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Την ίδια στιγμή, ζήτημα για όσες επιχειρήσεις διαθέτουν premium προϊόντα διέλασης στην ασιατική αγορά αποτελεί το αυξημένος κόστος των κοντέινερ, το οποίο έχει ανέλθει αυτή τη στιγμή στα 6.000 ευρώ. Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση εντοπίζεται, κατά τις ίδιες πηγές, κυρίως στην Ινδία. Σε ό,τι αφορά στην εγχώρια αγορά, ο τομέας αλουμινίου κινείται ιδιαίτερα ικανοποιητικά, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η χώρα μας έχει αρκετά μεγάλα έργα -κατά βάση ιδιωτικές επενδύσεις- σε εξέλιξη. Ο μεγαλύτερος όγκος υλοποιούμενων έργων σχετίζεται με ξενοδοχειακές μονάδες, φαρμακοβιομηχανίες ή άλλες επιχειρήσεις που πραγματοποιούν επενδύσεις και επομένως αγοράζουν έτοιμα προϊόντα διέλασης προς χρήση στα έργα που υλοποιούν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build