Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται αυτή την περίοδο οι εργασίες αποκατάστασης στη Διώρυγα της Κορίνθου, όπως πληροφορείται το Build, με την ανάδοχο Άκτωρ, να έχει ως συμβατική υποχρέωση να παραδώσει το έργο τον Φεβρουάριο του 2024. Ωστόσο, κατά τις ίδιες πληροφορίες το σημαντικό λιμενικό έργο που τρέχει η κατασκευαστική εταιρεία, είναι αρκετά πιθανό να ολοκληρωθεί ακόμη και νωρίτερα από το οριζόμενο χρονοδιάγραμμα – εντός του 2023 – με τις εργασίες να εξελίσσονται απρόσκοπτα αυτή τη στιγμή. Η πρώτη φάση που αφορούσε στην άρση επικινδυνότητας ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2022. Από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους ξεκίνησε η δεύτερη φάση του έργου που αφορά στην κατασκευή πασσαλότοιχου για την προστασία των πρανών στη θάλασσα.
Όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα οι εργασίες διακόπτονται στο διάστημα από 1 Ιουνίου έως και 30 Σεπτεμβρίου λόγω της τουριστικής περιόδου και ξεκινούν και πάλι από 1η Οκτωβρίου κάτι που θα συμβεί και κατά τη φετινή χρονιά σε αντιστοιχία με ό,τι είχε συμβεί και το 2022.
Εξαίρεση από τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης
Θα θυμίσουμε ότι η Άκτωρ ανέλαβε την εκπόνηση του έργου «Μελέτη και κατασκευή του έργου αποκατάστασης ζημιών στα πρανή της Διώρυγας Κορίνθου» τον Δεκέμβριο του 2021. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 34 εκατομμύρια ευρώ. Είχε προηγηθεί σειρά κατολισθήσεων, γεγονός που έκανε επιτακτική την ανάγκη κατασκευαστικών παρεμβάσεων και έργων στήριξης στο σημείο. Το έργο είχαν επίσης διεκδικήσει οι Μυτιληναίος και Άβαξ. Μάλιστα το έργο εξαιρέθηκε από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, κατ’ εφαρμογή σχετικής διάταξης νόμου, λόγω της κατεπείγουσας και έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας που καλύπτει, η οποία αφορά στη δημόσια ασφάλεια και στην αποκατάσταση της ομαλότητας της ναυσιπλοΐας. Λόγω της σημασίας που έχει το έργο έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Μεταφορών ως «Σύνθετο και Ειδικό Έργο Εθνικού Επιπέδου».
Συνολικά 11.416 διελεύσεις το 2019
Να σημειωθεί ότι το 2019, όταν και λειτούργησε για τελευταία φορά κανονικά η Διώρυγα, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 11.416 διελεύσεις. Από αυτές, 8.328 μπορούν να χαρακτηριστούν τουριστικού χαρακτήρα. Σε ό,τι αφορά τη θερινή περίοδο του 2022 καταγράφηκαν οι καλύτερες επιδόσεις της τελευταίας 20ετίας. Εξυπηρετήθηκαν τουριστικά και εμπορικά πλοία τουλάχιστον 70 διαφορετικών εθνικοτήτων, ενώ το σύνολο των διελεύσεων για το σύντομο διάστημα που λειτούργησε ανήλθε περίπου στις 6.000. Σε ό,τι αφορά τις εργασίες αποκατάστασης, πρόκειται για τις πιο δραστικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει στη Διώρυγα της Κορίνθου από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, όπου τότε χρειάστηκαν εργασίες για την αποκατάσταση ζημιών που είχαν προκληθεί κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build