Οριστικός ανάδοχος για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη αναδείχθηκε η κοινοπραξία της Άκτωρ Παραχωρήσεις με την Intrakat, ανοίγοντας το δρόμο για την υλοποίηση ενός οδικού έργου μέσω ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό της τάξεως των 251 εκατομμυρίων ευρώ. Η κοινοπραξία της Άκτωρ Παραχωρήσεις με την Intrakat είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος του έργου ήδη από τον Φεβρουάριο του 2022, με την κοινοπραξία της Άβαξ και της Μυτιληναίος να αναδεικνύεται ως επιλαχούσα.

Οι δύο κοινοπραξίες είχαν ισοβαθμήσει στο στάδιο των τεχνικών προσφορών, και η ανάθεση κρίθηκε από το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Τον Μάιο η προσωρινή ανάδοχος κλήθηκε να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την οριστικοποίηση της Σύμβασης Σύμπραξης,ετός έξι μηνών και, σύμφωνα με την επιτροπή του διαγωνισμού, η διαδικασία ολοκληρώθηκε επιτυχώς και εμπρόθεσμα. Για το λόγο αυτό, η κοινοπραξία αναδείχθηκε οριστική ανάδοχος και αποφασίστηκε η έγκριση και η αποστολή στο Ελεγκτικό Συνέδριο όλων των συμβατικών εγγράφων Υπενθυμίζεται ότι αρχικά ο διαγωνισμός προχωρούσε με τη συμμετοχή των Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ Τέρνα, Intrakat, Άβαξ και την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ουγγρική Intertoll Europe, η οποία μάλιστα πήρε τη θέση της ισπανικής Acciona Concesiones στο πρώτο κοινοπρακτικό σχήμα με τον ελληνικό όμιλο. Οι παραπάνω συμμετέχοντες είχαν προσκληθεί στη φάση του διαλόγου.

Τι περιλαμβάνει το έργο
Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη θα κατασκευαστεί ως ΣΔΙΤ και, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, όπως μεταξύ άλλων η βελτίωση της ασφάλειας και του επιπέδου εξυπηρέτησης των χρηστών στις εν λόγω περιοχές, η μείωση του κόστους μεταφορών και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας.
Ο ανάδοχος θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα διακριτά τμήματα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, μήκους 16,4 χιλιομέτρων, Ριζόμυλος – Πύλος, μήκους 25,7 χιλιομέτρων, και Πύλος – Μεθώνη, μήκους 7,9 χιλιομέτρων. Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 30 έτη, εκ των οποίων τα τέσσερα αφορούν στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου και τα 26 στη λειτουργία.

Προσδοκίες για ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή
Ο σχεδιασμός του Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη αποτελεί συνδυασμό βελτίωσης τμήματος της υφιστάμενης οδού και νέας χάραξης για την παράκαμψη όλων των οικισμών. Η αρχή του έργου είναι στην έξοδο της πόλης της Καλαμάτας και το πέρας στη θέση συναρμογής της οδού με το επόμενο οδικό τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος. Η υλοποίησή του θα συνδράμει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και θα εξασφαλίσει τη καλύτερη δυνατή πρόσβαση σε υφιστάμενες δομές – το αεροδρόμιο Καλαμάτας, τον αυτοκινητόδρομο ΜΟΡΕΑ και το Νοσοκομείο Καλαμάτας – δεδομένου ότι η υφιστάμενη οδός εμφανίζει προβλήματα κορεσμού στην εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build