Σε κινήσεις που σχετίζονται με την διαφοροποίηση της εμπορικής τους πολιτικής για να κλείσουν τους στόχους της χρονιάς επιδίδονται το τελευταίο διάστημα επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά χρωμάτων. Προς αυτή την κατεύθυνση εφαρμόζονται πρακτικές επιπλέον εκπτώσεων στις τιμές των προϊόντων προς το δίκτυο λιανικής πώλησης που προμηθεύουν, οι οποίες αγγίζουν τα επίπεδα του 5%. Το συγκεκριμένο γεγονός έρχεται ενώ ένα μεγάλο μέρος της αγοράς δουλεύει ήδη με σταθερή εκπτωτική στα προϊόντα, στην οποία έρχεται να προστεθεί και το προαναφερόμενο ποσοστό.
Ωστόσο πρόκειται για μία πολιτική που δεν εφαρμόζεται από το σύνολο της αγοράς, καθότι υπάρχουν περιπτώσεις κυρίως μεγάλων εταιρειών του κλάδου, οι οποίες αρνούνται να καταφύγουν στη συγκεκριμένη λογική. Ήδη πάντως για κάποιες από τις επιχειρήσεις του κλάδου έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός για το 2023, όπου τίθενται οι προτεραιότητες και οι στόχοι σε επίπεδο πωλήσεων.

Αμφιλεγόμενη πρακτική η πώληση προϊόντων χρώματος σε τιμές κάτω του κόστους
Να σημειωθεί ότι αναφορικά με την εφαρμογή της εκπτωτικής πολιτικής από βιομηχανίες χρωμάτων έχουν ακουστεί αρκετά σημεία κριτικής κατά το παρελθόν, καθώς σε συγκεκριμένες περιπτώσεις έχουν υπάρξει πωλήσεις κάτω του κόστους στο κανάλι της λιανικής. Η ελληνική αγορά άλλωστε παρουσιάζει εγγενή χαρακτηριστικά που σχετίζονται με τη διαμόρφωση και τη συνθήκη που ονομάζεται ανταγωνισμός, όπου κάποια στελέχη που σχετίζονται με αυτήν χαρακτηρίζουν ως ανεξέλεγκτη την αγορά σε επίπεδο τιμής και ποιότητας των πωλούμενων προϊόντων.
Τα παραπάνω δεδομένα έρχονται σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία το κανάλι του DIY εμφάνισε κάμψη κατά τη φετινή χρονιά σε αντίθεση με την απευθείας συμμετοχή των εταιρειών χρωμάτων σε εργολαβίες που εμφάνισε θετικά σημάδια, με τον κλάδο να λαμβάνει ώθηση και από το πρόγραμμα «Εξοικονομώ».
Κίνητρο για επιπλέον έκπτωση κατά την καταχώρηση νέων παραγγελιών από τα δίκτυα λιανικής

Επί της ουσίας η εκπτωτική πολιτική της περιόδου λειτουργεί και ως κίνητρο προς το δίκτυο λιανικής, ούτως ώστε να διασφαλίσει επιπλέον έκπτωση συγκεκριμένες επιχειρήσεις όταν για παράδειγμα πραγματοποιούν μία διευρυμένη παραγγελία προϊόντων. Την ίδια στιγμή με αυτόν τον τρόπο οι βιομηχανίες χρωμάτων που εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη στρατηγική έχουν την δυνατότητα να πιάσουν τους στόχους του έτους, σε δύο μήνες όπως ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος που θεωρούνται ιδιαίτερα κρίσιμοι και σε γενικές γραμμές κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα από τους προηγηθέντες καλοκαιρινούς και φθινοπωρινούς μήνες. Επί του παρόντος πάντως οι εργολαβίες κινούνται ικανοποιητικά καθώς ευνοούνται και από τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες. Προσδοκίες υφίστανται στον κλάδο από την δραστηριότητα του ξενοδοχειακού τομέα για το 2023. Σε αυτό το πλαίσιο εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν κινήσεις ανακαίνισης και συντηρήσεων ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, γεγονός που θα μπορούσε να ευνοήσει τις πωλήσεις της εγχώριας βιομηχανίας χρωμάτων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build