Στην ανάγκη που υφίσταται για εκπαίδευση νέων τεχνικών αλλά και στο γεγονός ότι ο κλάδος των ανελκυστήρων αποτελεί έναν διαρκώς αναπτυσσόμενο κλάδο με περαιτέρω προοπτικές αναφέρθηκε σχεδόν το σύνολο των συμμετεχόντων στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε η ΠΕΤΑΚ με την εταιρεία Palladian με τίτλο “Νέοι και ευκαιρίες στον κλάδο του ανελκυστήρα”. Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της ημερίδας, η Ευρώπη έχει 7 εκατομμύρια ανελκυστήρες τα οποία συμβάλλουν με ποσό ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ στο ΑΕΠ της γηραιάς ηπείρου ενώ στους ήδη υπάρχοντες προστίθενται περίπου 140.000 ανελκυστήρες το χρόνο. Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 425.000 ανελκυστήρες κατά υπολογισμούς με βάση συντηρητικούς υπολογισμούς και περίπου 600.000 κατά τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις που επικαλέστηκε ο πρόεδρος της ΠΕΤΑΚ και διευθύνων σύμβουλος της OTIS, Παναγιώτης Ζήκος. Στάθηκε ωστόσο στο γεγονός ότι ο υφίσταται μειωμένο έμψυχο δυναμικό, ούτως ώστε να είναι αποτελεσματική η συμβολή του στον κλάδο. Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι ο κλάδος συνεισφέρει περίπου 0,5 δισεκατομμύρια στο εγχώριο ΑΕΠ, ενώ με βάση στοιχεία που επικαλέστηκε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας ο κλάδος εξυπηρετεί 6 εκατομμύρια ανθρώπους σε καθημερινή βάση.

Στο επίκεντρο η απλοποίηση και η εφαρμογή της πιστοποίησης των ανελκυστήρων
Αναφορικά με τις θέσεις της ΠΕΤΑΚ ως προς την υφιστάμενη νομοθεσία ο κύριος Ζήκος τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξουν τροποποιήσεις προς την βελτίωση του θεσμικού πλαισίου κατά το προσεχές χρονικό διάστημα. Άποψη του Παναγιώτη Ζήκου είναι να απλοποιηθεί και να εφαρμοστεί η πιστοποίηση των ανελκυστήρων, «καθότι αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε πόσοι
είναι πιστοποιημένοι», όπως ο ίδιος σημείωσε. «Η διαδικασία πιστοποίησης των ανελκυστήρων μοιάζει με αυτή των αυτοκινήτων όταν περνούν από ΚΤΕΟ. Ο κάθε ανελκυστήρας πρέπει να ελέγχεται και να επαναλέγχεται προκειμένου να πιστοποιείται ότι είναι ασφαλής. Είναι δαιδαλώδες το νομικό πλαίσιο με αποτέλεσμα τη χαλαρή εφαρμογή πιστοποίησης. Στόχος είναι να δημιουργηθεί το Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων με στόχο να κατοχυρωθούν όλοι οι ανελκυστήρες και να γνωρίζουμε πόσους έχουμε», συμπλήρωσε ο κύριος Ζήκος. Επιδίωξη της ΠΕΤΑΚ σύμφωνα με τον ίδιο και στο πλαίσιο λύσεων που πρότεινε, είναι να προληφθούν τα ατυχήματα, να υπάρξει ενεργειακή αναβάθμιση και να αντληθούν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τόνισε μάλιστα ότι βασική παράμετρο αποτελεί η ύπαρξη εκπαίδευσης με κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, καταρτισμένα στελέχη και ακαδημαϊκή διασύνδεση του κλάδου.

Συρίγος: Σειρά κινήσεων για αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης
Σε ό,τι αφορά το θέμα της εκπαίδευσης στον κλάδο ανελκυστήρων τοποθετήθηκε σχετικά ο υπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος. Ο υπουργός ανέφερε ότι «το πρόβλημα δεν είναι η τριτοβάθμια, αλλά η μεταλυκειακή εκπαίδευση». «Βρισκόμαστε σε μία αγορά, όπου οι τεχνικοί γερνούν, ενώ τα νέα παιδιά δεν καλύπτουν τις θέσεις που αδειάζουν. Ταυτόχρονα η αγορά θα μεγαλώσει σημαντικά τα επόμενα χρόνια», ανέφερε ο κύριος Συρίγος. Ο αρμόδιος υπουργός ανέφερε ότι στο προσεχές μέλλον θα ενταχθεί και ένα συμπληρωματικό μάθημα για τεχνικούς ανελκυστήρων στα πρότυπα ΕΠΑΛ, ενώ ως δεύτερο βήμα θα υπάρξει εισαγωγή μεταλυκειακού έτους μαθητείας για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Στο πλαίσιο των κινήσεων που θα υλοποιήσει το υπουργείο Παιδείας θα είναι εμπλουτιστεί το μητρώο των εκπαιδευτικών στα ΙΕΚ όπου διαθέτουν ανάλογες ειδικότητες καθώς και τα εργαστήρια αλλά και να αναβαθμιστεί το πρόγραμμα εκπαίδευσης.

7.000 εργαζόμενοι στον κλάδο
Στον κλάδο των ανελκυστήρων οι εργαζόμενοι είναι περίπου 7.000 με βάση τα στοιχεία που επικαλέστηκε από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Φλέγγας, Πρόεδρος του Οργανισμού Ηλεκτρολόγων Ελλάδος. Όπως είπε είναι πολύ ουσιώδες να μάθουν τα νέα παιδιά ότι υπάρχει αυτή η ειδικότητα. Τόνισε ότι πρέπει να υπάρχει επαγγελματικός προσανατολισμός, αδειοδότηση των τεχνικών και ικανοποιητική αμοιβή των παρεχόμενων υπηρεσιών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build