Άνθρωποι, Ψηφιοποίηση, Εμπορική Αριστεία, Συνεχής Βελτίωση – Οι στόχοι του ομίλου Knauf για τη μετα-κορονοϊό εποχή. Για εμάς ένα έργο τελειώνει επιτυχώς μόνο όταν όλη η αλυσίδα που συμμετείχε μείνει ευχαριστημένη από την Knauf, επισημαίνει στο Construction ο Α. Βασιλείου, Διεθυντής Πωλήσεων Ελλάδας-Κύπρου της Knauf.

Ποια είναι η πορεία της Knauf τα τελευταία χρόνια και πώς επηρεάστηκε από την πανδημία σε επίπεδο πωλήσεων-εξαγωγών;

H τελευταία πενταετία είναι για την εταιρεία μας ίσως από τις πιο ενδιαφέρουσες από την ίδρυσή της. Ξεπερνώντας τα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης, σχεδιάσαμε έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της κατασκευαστικής αγοράς, ώστε να μπορέσουμε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Αυτές οι αλλαγές έδωσαν στην εταιρεία μας νέα πνοή.

Η πανδημία αποτέλεσε για όλους ένα σοκ, που όμοιό του δεν είχαμε ξαναζήσει. Οι δύσκολες στιγμές που περάσαμε κατά την οικονομική κρίση, μας βοήθησαν να την αντιμετωπίσουμε με αισιοδοξία και ψυχραιμία. Ενώ τον Απρίλιο του 2020, όταν ξεκίνησε, ήταν μια καταστροφική περίοδος για όλη την αγορά, από τον Μάιο και μετά αρχίσαμε να ανακάμπτουμε ανακαλύπτοντας νέες ψηφιακές μεθόδους επικοινωνίας, στηρίζοντας την εξ αποστάσεως εργασία.

Η εμπορική μας ομάδα αποτελείται από στελέχη που είναι αρκετά χρόνια στην αγορά και είχαν την ικανότητα να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Εν τέλει το 2020 ήταν για εμάς ένα επιτυχημένο έτος, καθώς καταφέραμε να έχουμε αύξηση πωλήσεων, παρόλο την αρνητική κατάσταση που επικρατούσε και τις δυσκολίες που δυσχεραίναν την εκτέλεση κατασκευαστικών έργων. Σίγουρα η κατασκευαστική δραστηριότητα βοήθησε, επηρεάστηκε σαφώς λιγότερο από άλλους τομείς, έχοντας βεβαίως τα προβλήματά της.

Δυστυχώς η κατάσταση δεν έχει λήξει. Το 2021 παρουσιάζονται διαφορετικές συνέπειες της πανδημίας, εξίσου πρωτόγνωρες. Συγκεκριμένα υπάρχουν υψηλές πληθωριστικές τάσεις με σημαντικές ελλείψεις και αυξήσεις τιμών σε πρώτες ύλες, που προκαλούν αυξήσεις τιμών στα τελικά προϊόντα σε πολλούς τομείς της παραγωγικής δραστηριότητας. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πρόβλημα στους προϋπολογισμούς των έργων υπό κατασκευή και είναι απαραίτητη η ιδιαίτερη διαχείρισή τους.

Ποια είναι τα προϊόντα της Knauf με τη μεγαλύτερη ζήτηση για έργα μεγάλης κλίμακας; Μπορείτε να μας αναφέρετε ορισμένα τέτοια πρότζεκτ στα οποία έχετε συμμετάσχει;

Είναι λογικό τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση να είναι αυτά με τα οποία το brand name Knaufείναι συνώνυμο παγκοσμίως. Δηλαδή τα συστήματα τοιχοποιίας, επενδύσεων, οροφών με γυψοσανίδες, τσιμεντοσανίδες ή άλλες ειδικές σανίδες που χαρίζουν υψηλές προδιαγραφές, όπως ηχομόνωση, θερμομόνωση, πυραντοχή. Tον τελευταίο καιρό σημαντική ζήτηση επιδεικνύουν τα συστήματα εξωτερικής θερμομόνωσης, οι έτοιμοι σοβάδες, αλλά και τα νέα κονιάματα δαπέδων που έχουμε αναπτύξει και παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον στους πελάτες μας, κατασκευαστές.

Όσον αφορά τα έργα που έχουμε συμμετάσχει τα τελευταία χρόνια, ήταν πραγματικά αρκετά στον ξενοδοχειακό, εμπορικό τομέα και δύσκολα μπορώ ξεχωρίσω κάποια. Είμαστε σίγουρα περήφανοι που αποτελέσαμε μέρος της λύσης για πολλούς αρχιτέκτονες, κατασκευαστές, υπεργολάβους, με τους οποίους συνεργαστήκαμε σε σημαντικά έργα αναφοράς διεθνούς προβολής.

Αν πρέπει να ονομάσω κάποια, θα ξεχώριζα την ανάπλαση του Αστέρα Βουλιαγμένης, που ήταν η απαρχή μιας νέας εποχής, το Gennadi Grand Resort στη Ρόδο, τα IKOS ARIA, Dasia σε Κω-Κέρκυρα, το EuphoriaRetreat στον Μυστρά, τα studio του OTE στην Κηφισιά, το κτίριο Γραφείων The Orbit στην Αθήνα, την ανάπλαση των κτιρίων του Παπαστράτου στον Πειραιά, τα αεροδρόμια Μακεδονίας, Μυκόνου και το M Gallery Hotel που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στη Αθήνα.

Στην Κύπρο το One Tower, η μαρίνα της Αγίας Νάπας, το Limassol Del Mar και το Casino “City Of Dreams Mediterranean” είναι πραγματικά συγκλονιστικά έργα και μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Στόχος μας είναι να είμαστε μέρος του σχεδιασμού των κτιριακών έργων από την αρχή, στο στάδιο μελέτης ή στην αρχική ιδέα σχεδιασμού από τον ιδιοκτήτη και τον μελετητή, ώστε να δίνουμε λύσεις που θα ακολουθήσουν το έργο σε όλη την πορεία του.

Για εμάς ένα έργο τελειώνει επιτυχώς μόνο όταν όλη η αλυσίδα που συμμετείχε (μελετητής, κατασκευαστής, υπεργολάβος ξηράς δόμησης) μείνει ευχαριστημένη από την Knauf. Αυτή είναι η φιλοσοφία που θέλουμε να περάσουμε και στα νέα στελέχη της ομάδας μας.

Πείτε μας δυο λόγια για την ελληνική και κυπριακή αγορά. Τι ευκαιρίες-δυνατότητες προσφέρουν;

Η ελληνική και κυπριακή αγορά παρουσιάζουν αυτή την στιγμή σημαντική δραστηριότητα στον κατασκευαστικό κλάδο. Στην Κύπρο έχουμε την τύχη να δραστηριοποιούμαστε σε τύπους κτιρίων που δεν έχουμε ακόμα στην Ελλάδα, όπως είναι τα πολύ ψηλά κτίρια 25-40 ορόφων και να κερδίζουμε εμπειρίες. Στην Ελλάδα τα έργα που αναμένονται με κύριο, φυσικά, την ανάπλαση του Νότιου παραλιακού μετώπου της Αττικής λόγω της αξιοποίησης της έκτασης του Ελληνικού, δίνουν μια προοπτική δεκαετίας με τεράστιο ενδιαφέρον στον κατασκευαστικό κλάδο, στο real estate και τις κατοικίες.

Μεγάλα τουριστικά project σε τουριστικές περιοχές βρίσκονται ένα βήμα πριν την εκκίνησή τους, ενώ ισχυρή ζήτηση υπάρχει επίσης για κτίρια γραφείων μεγάλης έκτασης και χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Αναμένουμε με ενδιαφέρον σύγχρονα κτίρια υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων για τα οποία από τώρα σκεφτόμαστε νέες λύσεις και συστήματα, ώστε να μπορέσουμε να παραμείνουμε σημαντικό μέρος των κατασκευαστικών λύσεων.

Εμείς σαν Knauf Ελλάδος αλλά και η διοίκηση του Ομίλου μας πιστεύουμε πολύ στις δυνατότητες της Ελληνικής αγοράς. Το 2018 μας δόθηκε το πράσινο φως, ψήφος εμπιστοσύνης, να επενδύσουμε 30.000.000 ευρώ σε εγκατάσταση νέας υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής γυψοσανίδων στην Αμφιλοχία και 5.000.000 ευρώ στην ανάπτυξη νέων παραγωγικών μονάδων και logistics center στη Θεσσαλονίκη. Τα δύο έργα ολοκληρώθηκαν επιτυχώς το 2021.

Τι θέση έχουν στην κουλτούρα της εταιρείας οι έννοιες της ποιότητας και της καινοτομίας; Πώς επηρεάζουν τη σχέση σας με τους πελάτες όλων των κατηγοριών;

Η ποιότητα και η καινοτομία αποτελούν δύο λέξεις μέρος της φιλοσοφίας του Ομίλου μας. Όσον αφορά την ποιότητα, αυτή θέλουμε να αγγίζει την τελειότητα τόσο σε επίπεδο υλικών, όσο και στην εξυπηρέτηση του τελικού πελάτη. Αξίζει να αναφέρω ότι ο όμιλός μας έχει εγκαθιδρύσει ένα νέο τμήμα που κατευθύνει όλες τις εταιρείες του ομίλου στον τρόπο με τον οποίο θα φτάσουμε την Εμπορική Αριστεία (Commercial Excellence).

Η καινοτομία μάς χαρακτηρίζει όλα τα τελευταία χρόνια με τα νέα προϊόντα και συστήματα που έχουμε αναπτύξει. Στόχος είναι να συνεχίσουμε να καινοτομούμε και να δίνουμε ξεχωριστές λύσεις στον τελικό πελάτη, είτε αυτός είναι μελετητής, κατασκευαστής, επενδυτής, έμπορος δομικών υλικών.

Ποια είναι τα σχέδια της Knauf για την επόμενη ημέρα μετά την πανδημία;

Να λειτουργήσουμε με επιτυχία τις νέες γραμμές παραγωγής στα εργοστάσιά μας, να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που μας προσφέρουν, να είμαστε προσηλωμένοι στους νέους στόχους του ομίλου μας: Άνθρωποι (εργαζόμενοι Knauf), Ψηφιοποίηση, Εμπορική Αριστεία, Συνεχής Βελτίωση. Όντας σε αυτή την κατεύθυνση, προσδοκούμε ότι θα καταφέρουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας αυτό που ονειρευόμαστε στην εμπορική μας ομάδα. Υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα!